Het vertrek uit Athene - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Theseus Aigeus - WaarBenJij.nu Het vertrek uit Athene - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Theseus Aigeus - WaarBenJij.nu

Het vertrek uit Athene

Door: Theseus

Blijf op de hoogte en volg Theseus

22 Januari 0000 | Griekenland, Athene

Mijn vader, Aigeus vertelde mij dat iedere 9 jaar zeven jongens en zeven meisjes geofferd moesten worden aan de Minotaurus. En hij zei ook dat als iemand de Minotaurus met blote handen kon verslaan, dat er dan nooit meer mensen aan hem geofferd moesten worden. Ik zag de bange gezichten van de kinderen die uitgekozen waren, en besloot met hen mee te gaan en de Minotaurus te verslaan. Ik riep tegen mijn vader 'laat me meegaan pap, ík wil de Minotaurus verslaan. ' Mijn vader probeerde mij van dit idee af te brengen, maar ik bleef doorzetten. Ik weet nog dat mijn vader zei 'Als het je lukt de Minotaurus te doden, vervang dan, als je de haven van Athene nadert, de zwarte zeilen van het schip door witte. Dan kan ik direct zien of je plan is geslaagd,' Dit beloofde ik maar al te graag. Nu kon mijn reis naar Kreta beginnen